Drukarka fiskalna c

Jeżeli prowadzisz restaurację, bar, kawiarnię albo fast-food z zapiekankami ten punkt stanowi dla Ciebie. Od 2015 roku wszystka osoba przeprowadzająca w Polsce punkt gastronomiczny, również tzw. "małej gastronomii" ma obowiązek rejestrowania sprzedaży poprzez kasę fiskalną niezależnie od wielkości swoich obrotów.

W realizacji w domach gastronomicznych możemy wystąpić dwa podstawowe rodzaje urządzeń: kasę fiskalną, czyli urządzenie działające samodzielnie oraz drukarkę fiskalną, jaką należy podłączyć do komputera z aplikacją sprzedażową, skoro nie jest ona nawet własnej klawiatury. To drugie rozwiązanie zaczynane jest w ogromnych restauracjach czy sieciach szybkiej obsługi. Małe lokale zazwyczaj nie są programów komputerowych do obsługi klientów przy poszczególnych stolikach. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna być mało podstawowych cech, odróżniających ją z zwykłej kasy finansowej i usprawniających pracę kelnerom lub gospodarzom, takich jak: podwyższona wytrzymałość na pokrycie i zabrudzenie, wytrzymały akumulator, szybką wymianę papieru, intuicyjną i ciężką obsługę czy szybki wydruk paragonu, dla kupującego który z niecierpliwością czeka przy stoliku na indywidualne zdanie. Dodatkowym atutem jest drogę zapisu elektronicznej kopii paragonu, pozwalająca na zapisywanie wydruków np. na kartce pamięci, co pomaga ich noszenie przez wymagane przepisami 5 lat. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna pamiętać optymalne wymiary, pozwalające na jej bliskie przebywanie na ladzie czy przy stołach oraz przenoszenie po wszystkim lokalu, a dodatkowo światły i łatwy design. Oprogramowanie gastronomiczne kupi na dokładne monitorowanie sprzedaży i długie rozliczanie kelnerów. Zakup kasy fiskalnej znaczy dla wielu rozpoczynających działalność sam z prawdziwszych wydatków, więc warto wspomnieć, że przy zastosowaniu kilku warunków można dostać na ostatni przedmiot ulgę, mającą nawet 90% ceny kasy. Warto te dobrze wcześniej rozejrzeć się za kasą dla gastronomii, aby posiadać okazja jej sprawdzenia oraz przeszkolenia pracowników z treści jej traktowania i współpracy z planami do obsługi punktów restauracyjnych.